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누구를 위해 종은 울리나?

오정인 소설가 l 기사입력 2020-10-22

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▲ 오정인 소설가. ©브레이크뉴스

외부 필진의 칼럼은 본지의 편집방향과 다를 수 있습니다. <편집자주>

 

어네스터 헤밍웨이의 소설제목 하나를 소환한다. “누구를 위하여 종은 울리나?”[For Whom the Bell Tolls] 100년 역사의 조선일보를 향한 질문이다. 거두절미하고, 갑자기 쇼 하나 하려고 100년의 역사와 전통의 영혼마저 잊어버리는 것인가? 묻고 싶다. 시청자의 눈에는 그렇게 보인다. ‘매경이코노미’의 전신인 ‘주간매경’의 요청으로 권두칼럼을 쓰던 2005년도에 조선일보에도 강력한 칼럼을 몇 번 썼고 감사하다는 인사도 받았던 인연으로 갖게 된 조선일보에 대한 애정에서다. 

 

트롯얘기를 다시 해야 한다. 그에 앞서 먼저 밝히고 싶은 사실은 지금의 나는 진보도 보수도 아니란 얘기다. 그런 건 이브를 유혹해 이간질했던 에덴의 옛 뱀이 인류를 분열시킬 함정으로 쓴 편 가르기 술수였다는 수 천 년 묵은 비밀을 풀었기 때문이다. 그럼에도 진보는 진보대로, 보수는 보수대로 인류 공동선을 위한 가치를 나름 지니고 있다. 그 가치의 양 날개로 서로 실수도 견제하고 토론하고 보강하면서 건강하게 간다면 대선을 앞두고 내란과 폭동직전인 워싱턴이건 서울이건 이토록 서로 악다구니하며 밤낮 싸울 이유가 없다. 사탄의 덫에 인류가 제대로 걸린 것이다.

 

지난번 글에서 나는 전염병 팬데믹으로 감당하기 힘든 어려운 시기에 TV조선이 기획해 성공시킨 트롯열풍으로 지친 국민들이 위로 받는 것 같아 다행이고 고맙다고 했다. 그러나 곧이어 행한 ‘트롯 어워즈’는 자신들 보다 훨씬 현명하고 이지적인 수많은 구독자와 시청자를 실망시킨 것 같다. 아닌가? 결론부터 말하면 그 과정이 불공정한 투표가 아닐까? 정의란 이미 갑골문자가 되어버린 지 오래고 그래도 마지노선인 최소한의 공정함은 놓치지 말아야 할 시대가 아닌가?

 

제목대로라면 이 땅의 모든 트롯가수들에게는 누구나 공평한 조건에서 같은 선상에 설 권리가 있다. 비록 가벼운 쇼를 위한 인기투표라 하더라도. 더구나 조선일보라는 유서 깊은 100년 전통의 무게감을 지닌 언론이 행하는 투표라면 더욱 더. 지난 9월,TV 조선에서 최소한 20일, 거의 한 달 여, 시상식을 위해 트롯 가수를 투표 하라는 영상을 하루에도 몇 번씩 채널만 틀면 내보내면서 유독 한 사람 임영웅의 얼굴만 집중적으로 번쩍이며 비추었다. 그때마다 시청자를 우롱하는 듯한 그 불공정한 영상의 모퉁이에서부터 100년의 조선일보 정신과 품격이 허물어져 내리는 조종(弔鐘)의 소리가 울리는 듯 느껴졌다. 트롯으로 얻은 성공의 단맛에 지나치게 취한 것은 아닌지? 묻고 싶었다. Memento Mori! ‘죽음을 기억하라! 너에게도 죽음은 곧 온다’ 원정에서 돌아온 로마의 개선장군 행렬 뒤에 반드시 따르며 외치게 했던 라틴어 낱말이다. 250년 전의 정신의학자 프로이드는 ‘의외로 사람들은 지도자 혹은 메스미디어가 주는 암시에 쉽게 동질화되는 심리현상이 있다’고 했다. 군중심리다. 히틀러가 600만 유태인을 태연히 살해할 수 있었던 것도 지도자나 메스미디어의 암시에 따라 쉽게 행동하는 군중심리의 과장성과 편협성을 이용한 선동 때문이다.

 

지금은 프로이드나 히틀러 시대보다 훨씬 더 발달되었고 24시간 노출되어 파고드는 메스미디어 세상이다. 정치판 투표에서도 그렇게 대놓고 저지르는 불공정한 게임은 결코 용납될 수 없는 행태가 아닐까? 투표양식 역시 한 사람이 한 번이 아닌 부지런한 팬들이 충성한다면 몇 번의 중복투표가 가능한 숫자 뻥튀기를 시도했다. 그리고 결국 제목도 묘한 여섯 개의 상패를 한사람에게 모두 안겼다. ‘트롯 백년 어워즈’ 라는 거창한? 미명아래. 뿐만 아니라 이름도 성도 모르는 몇 명도 무슨 연줄로 갑자기 나타나 플라스틱 패 하나 받고 본인도 멋쩍었던지 어두운 뒤에서 혼자 빙빙 돌다가 슬며시 사라진다.

 

그렇게 하지 않고 과정이 공정했더라도 이미 상당한 팬덤이 형성되어 있고 노래 잘하는 임영웅이 인기상 하나 정도는 정정당당히 탈 수 있었을 것이다. 그러나 불공정한 과정으로 인해 그의 상은 이미 상이 아닌 그냥 플라스틱 패로 빛을 잃은 건 아닐까? 굳이 예를 든다면 앤터테이너 적 기질이 다른 트롯가수들보다 실적도 부족하고 그리 뛰어나 보이지 않는 임영웅이 그 상까지도 받았다는 사실에서 TV조선은 국민투표의 결과라고 하지만, 이미 한사람만 반복해 비춘 영상의 지속된 암시에 동일시된 군중의 심리상태가 무명성에서 오는 최면성, 무책임성, 이성의 약화에서의 판단의 비합리성 등이 작용한 결과라는 것을 바보 아니면 다 느낀다.

 

물론 원래의 그의 팬들은 그를 무조건 선택했겠지만. TV 조선이 키운 임영웅의 팬들에 자칫 대 조선일보가 알아서 충성하는 것으로 시청자들에게 보인다면 ‘세상이 왜 이래 ?!’라며 소리쳐 ‘테스’오빠를 부르지 않아도 조선일보를 사랑했던 보수적 긍지를 지닌 점잖은 구독자들의 마음이 꽤 허탈해 하지 않을까? 군대 간 김호중 까지, 그동안 함께 활동한 톱7은 어떻게 되는 건가? 거의 잊혀져가던 트롯을 기적처럼 되살리고 돌풍을 일으켜 위로받은 국민들이 지난 9개월 동안 환호를 보낸 이유는 영탁, 이찬원, 정동원, 장민호, 김희재와 김수찬 나태주, 유지광, 강태관, 신성 신인선, 김중연 등 등 100명의 젊은 트롯 맨 그들 모두이기 때문인데. 역할을 뽑는 전문가인 바.구.비 드라마감독은 자객(刺客)의 눈빛이 있다고 했지만, 두툼하고 큰 입으로 활짝 웃을 때는 세상 순박한 시골아줌마의 얼굴이 되어 마냥 착해 보이는 30대 청년 임영웅이 무슨 죄인가? 시간이 지나면서 자신도 피해자라는 걸 임영웅도 깨닫게 될 것이다. 혹시 죄 없는 젊은 가수 한명 제물로 껴안고 민족과 함께해온 100년 전통의 언론사가 스스로 대놓고 불공정함이란 구정물에 어설픈 다이빙을 한 꼴은 아닐까 묻고 싶다. 안타깝게도 시청자 눈에는 그렇게 보여서다. 

 

무슨 상관이냐고? 조선일보는 동아일보 등과 더불어 보수적 언론의 대표신문으로 이 나라 수많은 보수 구독자와 시청자들의 사랑을 받고 있는 역사가 길고 진중함을 지닌 언론이다. 시대마다 나름 기라성 같은 언론인들과 논객들이 하루도 빠짐없이 글을 올리고 TV 조선은 나름대로 하루에도 몇 차례 하는 정치 시사토론에서 연일 전문가들이 나와서 공정과 불공정에 대해 열변을 토하고 보수적 시청자들이 그 프로를 보면서 그나마 마음을 달래며 지지를 보낸다. 진보 측 뉴스공장 역시 수많은 진보 측 시청자들이 위로를 얻고 내일에 대한 희망을 잃지 않는다. 신뢰를 잃었지만 그래도 언론은 시대정신의 마지막 보루다. 

 

그런 조선일보나 TV 조선에서 이제 어느 누가 나와서 공정을 얘기하고 상대방의 불공정을 지적한들 국민들이 신뢰 할 수 있을까? 언론사가 아무리 일시적으로 광고가 많이 붙어도 본연의 정신이 죽었다면 이미 죽은 것이라는 생각은 나만의 구닥다리사고일까? 세상이 아무리 시끄럽고 주변강국들의 탐욕으로 위태로워도, 수백만원짜리 양복이 아니라 줄곧 변하지 않고 몇 십만 원 가격의 중저가 기성복 양복을 입는 대통령이면......등이 신뢰의 표본이 되는 민심이라면아마 너무 깊이 상처 받은 그 전의 피해의식 때문일 것이다. 재보선이고 대선 주자가 없어도 무슨 상관인가? 눈이 번쩍 띄는 새 인물이 하늘에서 떨어지지 않는다면 바꿔 봤자 이전의 그들이 한 일들이 아직도 눈에 선한데...

 

1등도 못한 그깟 쇼 한번 하기 위해 이토록 민족적으로 국가적으로 중요한 시기에 그간의 전통과 명예와 국민들의 신뢰를 스스로 그렇게 짓밟으며 그토록 적나라하게 자기부정을 해야 하는 것일까? 언론 본연의 정신과 영혼을 팽개치고 쇼에만 집중하기에는 조선일보의 면면히 이어온 100년 역사가 너무 무겁고 아까운 것 아닐까? 

 

그 대단한 쇼 얘기도 해보자. 9월30일 KBS 나훈아 쇼 29%, 10월1일 TV조선 트롯100년 어워즈 22.4%(닐슨코리아), 나훈아 쇼 시간당 최고 65,87%, 백발을 갈퀴처럼 날리며 외로운 야수처럼 돌아 온 70대의 유행가가수 나훈아 혼자인데 KBS가 혼신을 다한 화려한 무대를 그는 장시간 끄떡없이 장악하며 잘 놀았다.

 

TV 조선의 트롯 어워즈는 킨텍스라는 큰 무대를 빌렸다. 그런데 쇼를 시작하는 순간 그 곳은 그냥 텅 빈 초대형 물류센터가 된 느낌이었다. 방송국 무대에서 편안하게 곧잘 사회를 보는 베테랑 김성주 씨였지만 큰 무대장악력은 거의 없는 듯 그저 성격 좋아 보이는 골목 아저씨로 보였다. 그보다 더 헐렁한 웃음과 걸음걸이로 왔다 갔다 하는 임영웅은 플라스틱 패 분류하는 인턴사원인가 싶을 정도다. 애정 어린 시청자로서의 느낌이다. 여자 MC도 한명 있었다는데 얼굴이고 이름이고 거기 언제 무얼 입고 있었는지 없었는지 기억에 없다. 수상자를 돋보이게 하기위한 눈물겨운 배려일까? 그래도 시청률 22% 유지는 지금 대세인 7명의 트롯가수들 팬들의 순진한 기대 때문이었을 것이다.

 

그날의 상 중 트롯 열풍이후 ‘TV 조선’을 아끼는 열혈 시청자의 입장에서 인정할 수 있었던 것은 영탁이 받은 상과 장윤정이 받은 상이다. 두 사람 다 그 분야에서 받을만한 사람들이 받았고, 무엇보다 그 상들의 심사위원들이 외부의 전문가들이기 때문에 신뢰가 갔다. 남진, 태진아, 설운도, 진성, 하춘화씨의 무대도 나쁘지 않았다. 나훈아가 노래 부르고는 혼자 돌아가 몇 년을 가끔씩 턱 빠지게 웃고 70대의 허망함을 테스오빠에게 소리 질러 토로할 때 이들은 일선에서 든든한 선배의 어깨를 내어주며 그 분야의 대인배가 되어가는 모습이 보기에 좋았다.

 

너무 커서 휑! 했던 킨텍스 무대가 잠시 제대로의 시상식 무대로 제자리를 찾은 건 시상하러 온 안성기 씨와 신영균 씨라는 인물의 무게감 때문이었다. 키가 그리 크지 않은 90대의 신영균 씨가 걸어 나오자 비로소 그 큰 무대가 품격을 갖추며 생기가 살아나는 그 신비감은 신영균 씨의 인생이고 위엄이었다. 수상자가 장윤정 이나 정풍송 씨여서 그 두 분의 명예가 실추되지 않아 정말 다행이었다.

 

화려하고 신비한 무대는 단연 KBS의 나훈아 쇼였다. 팔을 하나씩 벌릴 때마다 크고 긴 검은 날개가 살아나고 그는 늙었지만 여전히 무게를 지닌 라이언 킹 같은 카리스마와 함께 검은 천사로서의 신비감을 주었다. 그 나훈아의 무대를 능가하는 킨텍스 무대가 위에서 언급한 안성기 신영균씨 등장과 함께 또 한 번 있었다. 별이 빛나는 짙푸른 밤하늘을 배경으로 나타나는 장민호의 모습이었다. 다른 어떤 배경도 장식도 없는 검푸른 밤하늘에 그는 제우스의 아들 아폴론 같은 모습으로 스스로 빛을 내며 올라와 혼자의 몸으로 그 큰 무대를 완전히 제압하고 꽉 채우는 신비함으로 빛나고 있었다. 나훈아가 백발의 70대에도 여전히 가슴에 불길을 품은 야성의 검은 은둔자라면 장민호는 천상의 밝음과 정돈된 아름다움으로 무대를 채우는 아우라가 분명 있다. 그 힘이 주변을 함께 빛나게 하는 것 같다.

 

콘서트 때도 그랬다 자칫 요즘 뛰어난 재주들의 중고등하교 발표회 같았을 무대를 영탁과 김호중과 장민호가 제대로의 프로적 자존심으로 끌어올려 주었다. 형으로서 그들 모두를 잘 이끌고 나가는 부드러운 리더십과 선한 영향력의 눈매와 진중한 인성이 신뢰감을 준다. 도시남자의 약간은 냉소적이면서도 샤프한 모습을 맘껏 발산한 영탁의 무대도 새로웠고, 세상의 어느 무대에 세워도 모자람 없을 김희재의 춤과 노래도 멋졌다. 14살 정동원이의 담담함과 그 기저에 가슴 싸해지는 트롯의 청승이 청아하면서도 구성지게 교직되는 맛도 역시 특별했다. 시종일관 구수하고 앞으로도 그럴 이찬원의 건강한 울림통 역시 나쁘지 않았다.

 

지난 10개월 동안 정통트롯보다는 주로 비슷비슷한 노래인 발라드틱 함에 숨어 그가 부른 노래가 도무지 무엇인지 기억나지 않는 똑같은 창법의 임영웅에 조금도 뒤지지 않는, 오히려 앤터테이너 면에서 훨씬 능가할 수도 있는 그들, 보란 듯이 수면아래 잠겨 홀대받고 잊혀져가던 선배들의 정통트롯을 자존심과 긍지를 가지고 정직하게 불러 부활시킨 젊은 트롯 맨들 각각의 뛰어난 실력들과 독특한 개성들이 트롯의 새로운 르네상스를 가져온 원동력이고 앞으로 K 트롯으로 BTS처럼 세계를 정복할 미래다. 

 

그런데 지난 10개월 누구보다 정통트롯을 멀리했던 것 같은 트롯 진 임영웅이 수년간의 무명시절 자신을 도와준 형들 앞에서 ’내가 진이야, ‘이 팀의 자존심이 나야 ’라는 말을 방송 중에 예사로 하는 것을 보고 놀랐다. 불과 몇 개 월, 그렇게 빨리 변하는 사람은 신뢰받기 힘들게 된다. 당연히 사실과도 맞지 않는 말이다. 진실은 군대 간 김호중과 함께 톱7, 그 팀의 자존심은 누구 혼자가 결코 아니기 때문이다. 대상을 받는 이미자씨를 보고도 잠시 웃었다. 상을 받을 나이나 위치는 아닌 것 같아서다.

 

죽어가던 유행가 무대를 부활시킨 기특한 톱7 트롯맨들을 위해 그녀가 오히려 상을 만들어 와서 시상을 했으면 더 좋았을 것이다. 100년을 잇는 트롯을 위한 자리라면 하다못해 어린 동원이 가슴에 꽃 한 송이로라도 상을 주고 안아주었으면 더 상징적 의미가 있었지 않았을까? 그러나 그녀는 여름도 다간 아름다운 가을날에 자신도 모르게 몹쓸 스릴러 한편을 찍은 건 아닌지? 쇼 전에 톱6가 대 선배인 이미자씨의 대기실로 첫인사를 간 모양이다. 이미 임영웅은 개별적으로 만난 후였고. 앞에 선 트롯맨들을 굳은 얼굴로 휙 돌아보다가 영탁에게만 아는 체 하고는 다시 차갑게 시선을 돌렸다. 바로 턱 앞에 인사를 하겠다고 그 바쁜 와중에 찾아온 나머지 젊은 트롯 맨 들이 서 있는데도. 얼마나 무안 했을까?

 

임영웅과 영탁은 경연 때 그녀의 노래를 불렀고, 다른 사람은 그렇게 하지 않았다는 이유? 영탁이 오히려 같은 팀에게 미안해하는 것 같았다. 공개된 카메라 앞에서 처음 만나는 기특한 후배들에게 그녀가 보인 매몰찬 눈매와 어이없는 태도가 시청자의 눈에는 일종의 폭력처럼 느껴졌다. 대 선배에게 인사 하러 간 젊고 순수한 그들이 도대체 무슨 죄를 지었는가?

 

카메라에 다 찍혔고 여과 없이 방영이 되었다. 걸러내지 않고 방영한 TV 조선은 또 무슨 생각에서일까? 지난 10개월간 피땀 흘리며 고집스러운 자긍심으로 이 땅에 트롯을 당당하게 세운 젊은 그들이다. 그들이 힘들게 일으켜 세운 트롯의 귀한 품격을 80대의 이미자 선배가 단번에 와르르 무너뜨리고 있었다. 손에는 대상을 거머쥐고. 시청자들의 눈에는 결코 보고 싶지 않은 노추의 저급 스릴러를 보는듯한 엄청난 불쾌감을 주었다. 참 대단한 ‘100년 어워즈’ 쇼였다. 그런 의미에서 무슨 연유에서인지는 모르지만 상을 주겠다는 TV조선의 어워즈 쇼에 깔끔하게 불참한 전남 진도 태생의 미스트롯 송가인의 기개가 무엇보다 놀랍고 신선했다. inioh@naver.com

 

 *아래는 위 기사를 구글 번역기로 번역한 영문 기사의 [전문]이다. [Below is the [full text] of an English article translated from the above article with Google Translate.]

 

“For Whom the Bell Tolls?” 

-Oh Jung-in novelist

 

Summon one of Ernest Hemingway's novel titles. “For Whom the Bell Tolls?” [For Whom the Bell Tolls] This is a question for the 100-year-old Chosun Ilbo. Do you forget about 100 years of history and even the soul of tradition in order to do a show all of a sudden. I want to ask. It seems to the viewers' eyes. It is because of the love for the Chosun Ilbo that came from a relationship in 2005 when I was writing the headline column at the request of “Weekly Maekyung,” the predecessor of “Maekyung Economy,” and I wrote a few powerful columns in the Chosun Ilbo and received greetings of gratitude.

 

I have to talk about Trot again. The first thing I want to reveal before that is that I am neither progressive nor conservative. This is because Eden's old serpent, which seduced Eve and seduced him, was a trick to break apart the human race. Nevertheless, progress as progress, conservative as conservative, has its own value for the common good of mankind. If both sides of the value check, debate, and reinforce each other's mistakes, and go healthy, there is no reason to fight day and night, whether Washington or Seoul, just before the civil war and riots ahead of the presidential election. Mankind is properly caught in Satan's trap.

 

 

In my last article, I was fortunate and grateful that the people tired of the Trot craze that TV Chosun planned and succeeded in during a difficult time to deal with due to the pandemic of the pandemic seem to be comforted. However, the upcoming “Trot Awards” seemed to disappoint many subscribers and viewers who were much smarter and more intelligent than themselves. is not it? Speaking from the conclusion, isn't the process unfair voting? Isn't justice a time when it's been a long time since it has already become a scabbard character, and the least fairness that is the Maginot Line should not be missed?

 

According to the title, all trot singers in this land have the right to stand on the same line under fair conditions. Even if it's a popular vote for a light show. Moreover, even more if it is a vote made by the media with the weight of the centennial tradition of the Chosun Ilbo. Last September, TV Chosun at least 20 days, almost a month, the video to vote for the trot singer for the awards ceremony was released just a few times a day, and only the face of the only person Lim Young-woong intensively flashed. At that time, from the corner of the unfair video, which seemed to mock the viewers, it seemed as if the spirit and dignity of the Chosun Ilbo of 100 years fell down and the sound of maneuvering fell. Aren't you overly drunk with the sweetness of the success you got from Trot? I wanted to ask. Memento Mori! 'Remember death! Death is coming soon for you too.” This is a Latin word that was followed and shouted after the procession of the triumphal generals in Rome who returned from the expedition. Freud, a psychiatrist 250 years ago, said, "Unexpectedly, people have psychological phenomena that are easily homogenized to the hints given by a leader or mass media." It is crowd psychology. The reason Hitler was able to casually kill 6 million Jews was because of agitation using the exaggeration and intolerance of crowd psychology, which easily acted upon the suggestion of leaders or media.

 

Today, it is a mass media world that is much more developed than in the era of Freud or Hitler and is exposed 24 hours a day. Even in political voting, isn't that unfair game so openly unacceptable? As for the voting form, if one person is loyal to the diligent fans, rather than once, we tried to pop up a number of possible duplicate votes. And in the end, he won all six awards with a strange title. The grand ‘Trot Hundred Years Award’? Under the name. Not only that, a few people who don't know their first name or last name suddenly appear with some kind of connection, receive a plastic plaque, and turn around alone in the dark, and disappear slowly.

 

Even if the process was fair without doing that, there was already a lot of fandom formed, and Lim Young-woong, who was good at singing, would have been able to get a fair ride for a popularity award. However, because of the unfair process, is it that his award has already lost its light as a plastic tile rather than a prize? To give an example, TV Chosun is said to be the result of a referendum in the fact that Youngwoong Lim, who is not seen because of the lack of performance and excellent performance than other trot singers with an entertainer temperament, has even received the award. Everyone feels foolish that the psychological state of the crowd identified in the allusion is the result of hypnosis, irresponsibility, and irrationality of judgment in weakening of reason.

 

Of course, his original fans chose him unconditionally. If it seems to viewers that the Dae-Chosun Ilbo is loyal to the fans of the TV Chosun-raised Lim Young-woong, he shouts,'Why is the world like this?!' Wouldn't the people's mind be quite broken? Even Kim Ho-jung, who went to the army, what happens to the top seven you have worked with? The reasons why the people who were comforted by reviving the almost forgotten Trot like a miracle and causing a gust of gusts cheered for the past nine months were Young Tak, Lee Chan-won, Jeong Dong-won, Jang Min-ho, Kim Hee-jae and Kim Soo-chan Na Tae-ju, Yu Ji-gwang, Kang Tae-gwan, Shin Sung Shin In-sun, Kim Jung-yeon, etc. 100 Because they are all of them. B. Gu. Rain, an expert in selecting roles, said that he has an assassin's eyes, but when he smiles wide with his thick and big mouth, he becomes the face of a simple country aunt in the world, and what is the crime of Young-woong Lim, a young man in his thirties who looks good ? As time goes by, Lim will realize that he is also a victim. I would like to ask if a media company with 100 years of tradition, who has been with the nation while hugging a young innocent singer as a sacrifice, has made a flimsy dive into the old tide of unfairness. Unfortunately, it is because the viewers see it that way.

 

What does it matter? The Chosun Ilbo is the representative newspaper of the conservative media along with the Dong-A Ilbo and has a long and serious history that is loved by numerous conservative subscribers and viewers in this country. In each era, journalists and commentators like Gira-seong write every day, and experts in TV Chosun have their own political discussions several times a day. Soothing and sending support. In the news factory on the progressive side, numerous viewers on the progressive side are comforted and do not lose hope for tomorrow. Despite losing trust, the media is still the last bastion of the spirit of the times.

 

If someone from the Chosun Ilbo or TV Chosun came out and talked about fairness and pointed out the other's injustice, can the people trust it? No matter how many advertisements are temporarily posted in the media, is it my own old-fashioned thinking that if my spirit has died, I am already dead? No matter how noisy the world is and precarious with the greed of the surrounding powers, if the president wears a ready-to-wear suit at a price of several hundred thousand won, not a suit that costs millions of won, it is not a suit that costs several hundred thousand won. It may be because of the victim consciousness before that, who was deeply hurt. What does it matter if it's a re-election and there are no presidential runners? If the new, striking character doesn't fall from the sky, then change it, and what they did before is still good...

 

In order to do a show that didn't even get first place, should we be so nakedly self-denial, trampling the traditions, honor, and trust of the people in such a time of national and national importance? Isn't the 100-year history of the Chosun Ilbo too heavy and wasteful to throw away the spirit and soul of the media and focus only on the show?

 

Let's talk about that great show too. KBS Na Hoon-ah Show 29% on September 30, TV Chosun Trot 100 Year Awards 22.4% (Nielsen Korea) on October 1, Na Hoon-ah Show up to 65,87% per hour, a trendy singer in his 70s who returned like a lonely beast with gray hair flying like a rake Hoon-ah Na was alone, and he played well while taking control of the gorgeous stage where KBS worked hard for a long time.

 

TV Chosun's Trot Awards rented a big stage called Kintex. But the moment the show started, it felt like it was just an empty, super-large distribution center. It was Kim Seong-ju, a veteran who watched the society comfortably on the stage of a broadcasting station, but he seemed to be an alley uncle who seemed to have a good personality as if he had little power to dominate the stage. Young-woong Lim, who goes back and forth with a more baggy smile and gait, seems to be an intern who classifies plastic tiles. It is a feeling as an affectionate viewer. There was also a female MC. It's a face and a name, and I don't remember when and what he was wearing. Is it a tearful consideration to make the winners stand out? Still, the 22% rating was probably due to the innocent expectations of the 7 popular trot singers fans.

 

Among the awards of the day, the awards received by Young-tak and Jang Yoon-jung were recognized from the perspective of avid viewers who cherished “TV Chosun” after the Trot craze. Both of them were awarded by those who deserved them in the field, and most of all, the judges of those awards were outside experts, so I was trusted. The performances of Namjin, Taejina, Seolundo, Jinseong, and Ha Chunhwa were also not bad. When Na Hoon-ah sang a song and then went home alone and laughed occasionally for several years, and yelled at Tess's brother in his 70s, it was nice to see them becoming a strong man in the field by giving the shoulders of a strong senior in the front line.

 

It's too big! The reason why the KINTEX stage, which was performed for a while as the stage for the proper awards ceremony, came to its place was because of the weight of the characters Ahn Sung-gi and Shin Young-gyun who came to the award. When Shin Young-gyun, who is not very tall, walks out, the mystery that the big stage comes to life with dignity was Shin Young-gyun's life and dignity. The winners were Jang Yoon-jung or Jeong Pung-song, so I was fortunate that the honor of the two was not lost.

 

The gorgeous and mysterious stage was definitely KBS' Na Hoonah Show. Each time he opens his arms, his long, large black wings come to life, giving him a sense of mystery as a black angel with a charisma like the old but still weighty Lion King. The KINTEX stage, surpassing that of Na Hoon-ah, was once again with the appearance of Ahn Seong-gi and Shin Young-gyun mentioned above. It was the appearance of Jang Min-ho appearing in the background of a starry blue night sky. In the dark blue night sky without any other background or decoration, he came up with his own light like Apollon, the son of Zeus, shining with the mystery that completely overpowered and filled the big stage with his own body. If Na Hoon-a is a wild black hermit who still has flames in her heart even in her 70s with white hair, Jang Min-ho certainly has an aura that fills the stage with heavenly brightness and orderly beauty. It seems that the power makes the surroundings shine together.

 

It was the same at the concert, and Young Tak, Kim Ho-jung, and Jang Min-ho raised the stage, which would have been like a presentation of middle and high school students these days, with proper professional pride. As an older brother, the gentle leadership that leads them all well, the eyes of good influence, and sincere personality give a sense of trust. The stage of Yeong-tak, who showed off a little bit of a cynical yet sharp figure of the city man, was also new, and Kim Hee-jae's dance and song, which would not be enough in any stage in the world, were wonderful. The taste of 14-year-old Jeong Dong-won's coolness and the spirit of Trot's Cheongseung, who is struggling with the base of it, is also special. Lee Chan-won's healthy sounding pain, which will be consistent and will continue to be in the future, was also not bad.

 

For the past 10 months, they hide in the balladtics, a song that is more similar than the orthodox trot, and do not remember what the song he sang. Young trot men who honestly called and revitalized the traditional trot of their seniors, who were locked down and being forgotten, with pride and pride, and their outstanding skills and unique personalities are the driving force behind Trot’s new renaissance and conquer the world like BTS with K trot. It is the future to do.

 

However, I was surprised to see that Trot Jin, who seems to have been farther away from authentic Trot than anyone else in the past 10 months, said, ‘I am Jin,’ in front of his older brothers who helped him during years of obscurity. . In just a few months, a person who changes so quickly becomes difficult to trust. Of course, this doesn't even match the truth. The truth is that with Kim Ho-jung, who went to the army, the top seven, the pride of the team is by no means alone. He laughed for a moment even when he saw Mr. Lee Mi-ja receiving the target. I don't think it's the age or position to receive the award.

 

It would have been better if she made an award for the outstanding Top 7 Trotmen who revived the dying popular song stage. Wouldn't it have had more symbolic meaning if the young Dongwon gave a prize and hugged him with a flower in his chest? But wasn't she shooting a terrible thriller on a beautiful autumn day, even in summer? Before the show, it seems that he went to the waiting room of Mr. Mija Lee, a senior in the top six. It was already after I met Lim Young-woong individually. The trotmen standing in front of them looked around with a firm face, pretending to know only Yeong-tak, and turned their gaze back coldly. Even though the rest of the young trot men were standing there while they were busy saying hello right in front of their chin. How embarrassing was it?

 

Why did Lim Young-woong and Young-tak sang her song during the contest, and others didn't? Young-tak seemed to be sorry for the same team. The blinding eyes and absurd attitude that she showed to her first-time juniors in front of the public camera felt like a kind of violence in the eyes of the viewers. What sin did the young and innocent people who went to greet their grand seniors?

 

It was shot on the camera and aired without filtration. What is the thought of TV Chosun that aired without filtering out? They are young people who have built Trot proudly in this land with stubborn pride in the last 10 months. The precious dignity of Trot, which they had aroused by their hard work, was destroyed at once by a senior in her 80s. With a target in hand. In the eyes of viewers, it gave a tremendous displeasure as if watching Nochu's low-level thriller that they never wanted to see. It was a great "100 Years Awards" show. In that sense, I don't know what the reason for this, but the spirit of Mistrot Song Ga-in, born in Jindo, Jeollanam-do, neatly absent from TV Chosun's awards show, was surprising and fresh.

 

inioh@naver.com

 

 

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