Search

감로(甘露), 이사야 선지자가 예언한 ‘주의 이슬’

이근숙 경전연구가 l 기사입력 2021-02-04

본문듣기

가 -가 +

▲ 부천시 소사구 역곡3동에 위치한 승리제단. 토정의 예언 ‘驛谷勝地’를 떠오르게 한다.     ©이근숙 경전연구가

격암유록에는 성경 이사야서와 유사한(같은?) 내용이 5편 있습니다. 賽35, 賽41, 賽사삼, 賽44 그리고 賽65입니다. 새(賽)란 이사야를 한자로 옮긴 것인데 사전에는 ‘굿할 새’라 하여 ‘신불(神佛)의 은혜에 감사하여 드리는 제사’ 라고 되어 있습니다. ‘신불’을 하나님이나 구세주로 불러도 무방하겠습니다.

 

대선지자 이사야는 탁월한 예언자입니다. 이사야는 히브리어인데 이사야의 ‘야’는 야훼 즉 여호와를 뜻합니다. 이사야의 이름의 의미는 ‘하나님은 구원이시다.’ 입니다. 이사야서를 읽어보면 이사야는 단순히 ‘예언자’가 아니고 ‘하나님 자신’이라는 느낌을 강하게 받을 수가 있습니다. 동서 고금의 많은 예언자들이 신탁(神託)을 받아서, 신을 대신해서 말하기 때문에 ‘전달한다’는 의미가 있는데 비해서 이사야는 미래의 대상자들을 향해 직접 말을 하는 것과 같은 느낌이 듭니다.

 

이사야의 예언 중에 구세주의 구원사역과 직결되는 구절들이 많이 있습니다.

 

“동방의 땅 끝 땅 모퉁이 즉 한반도의 모퉁이 땅에서 구세주가 출현하실 것과 (41:9)

그가 구세주의 증표로써 이슬성신을 제시하실 것(26:19)

구원사역의 과정에서 겪게 될 온갖 고초와 재판과정(41:1)“

 

마지막 승리에 이르기까지(41:11) 말세에 있을 일들을 전편을 통해서 너무도 생생하게 기록하고 있습니다.

 

이사야의 예언은 필자가 두 번째 정도령(正道令)이자 감람나무로 확신하는 승리제단의 조희성 교주와 관련이 된다는 것을 밝혀 보이려고 합니다. 필자는 개인적으로 조희성 교주와 친분이 있었으며 기자의 전력(前歷)을 살려 그의 재판과정에 이모저모 역할도 했으며 또 몇번의 신비체험도 있었습니다만 그런 것보다 경전연구가의 입장에서 설명을 드리려는 것입니다.

 

41장 9절의 ‘모퉁이땅’은 김포(金浦)입니다. 조희성 교주의 출생지는 ‘경기도 김포군 감정리497’입니다. 한반도에서 모퉁이땅이 한 곳 뿐이 아니지만 우선 조희성 교주의 출생지부터 살피니 김포는 한강과 임진강과 서해바다가 만나는 모퉁이땅이 분명합니다. ‘서호출세진인-出將論’이라는 구절도 있습니다.

 

“西湖出世眞人으로 神聖諸仙神明들이 各率身將統合하여 天降諸仙風雲化로

서호출세진인 신성제선신명 각솔신장통합 천강제선풍운화로

惡化爲善하고보니 永無惡息神化世라 衰病死葬退去하니 地上仙國基礎地세 -出 將 論

악화위선 영무악식신화세 쇠병사장퇴거 지상선국기초지

(해설) 西는 五행상 금(金)을 말함이요. 물가호(湖)자는 물가포(浦)를 바꾸어 놓았으니 서호(西湖) 곧 김포(金浦)다. 그곳에서 태어나는 사람이 진인으로 제 신명들과 신장들을 인솔하고 통합하야 하늘에서 내리신 신선들이 풍운을 화하게 하니 악이 변하여 선으로 화하고 영원히 악취가 없는 신선의 세상으로 화한다. 쇠약하고 병들고 죽어서 장사 지내는 것이 물러가니 지상에서 신선의 나라가 이루어지는 기초지다.“ 

 

주의 죽은 자들은 살아나고 우리의 시체들은 일어나리이다. 티끌에 거하는 자들아, 너희는 깨어 노래하라. 주의 이슬은 빛난 이슬이니 땅이 죽은 자를 내어 놓으리로다 (26:19)

 

성경 전체를 상고하여도 위의 구절 같이 통쾌하고 영광된 말은 없다고 생각합니다. 사망의 멍에를 벗어날 수 없는, 미물과도 같은 티끌에 거하는 죄인들이 사망과 음부의 권세에서 벗어날 수 있게 된 것은 주(主)의 빛난 이슬이 임함으로 가능한 것입니다. 이슬은 조희성 교주의 온몸에서 분출하는 생명에너지 입니다.

 

이슬은 구세주의 증표로써 성경뿐만 아니라 제경전이 공통적으로 기록하고 있습니다. 성경은 ‘이슬’ 또는 ‘이슬성신’, ‘피와 불과 연기기둥’ 등으로 썼고 민족경전에는 ‘甘露海印감로해인’으로 썼고 불경은 ‘甘露’라고 썼으니 이름만 다를 뿐 실상은 같은 것입니다. (성경의 구세주와 불경의 미륵불과 민족경전의 정도령은 이름만 다를 뿐 실상은 한 분인 것과 같습니다.)

 

이사야 선지자는 죄(업장)를 해결해주는 이슬을 베푸는 이긴자가 구원의 역사를 하고 있을 때 원수 마귀의 세력이 최후 발악하며 수많은 가짜증인을 모아 소송을 일으키며 방해할 것을 다음과 같이 예언하였습니다.

 

“나 여호와가 말하노니 너희 우상들은 소송을 일으키라…… 너희는 확실한 증거를 보이라(41:21)

 

내가 땅 끝에서부터 너를 붙들며 땅 모퉁이에서부터 너를 부르고 네게 이르기를 너는 나의 종이라 내가 너를 택하고 싫어버리지 아니하였다 하였노라(41:9), 두려워 말라 내가 너와 함께 하여 네 자손을 동방에서부터 오게 하며 서방에서부터 너를 모을 것이며(43:5), 두려워 말라 내가 너와 함께 함이니라 놀라지 말라 나는 네 하나님이 됨이니라 내가 너를 굳세게 하리라 참으로 너를 도와주리라 참으로 나의 의로운 오른손으로 너를 붙들리라(41:10)“

 

위의 대목들에서는 구원사역을 파괴하려고 온 세상이 들고 일어나 의인을 치는 장면이 연상됨과 함께 당신의 사람을 위하여 변론하시는 사랑의 하나님의 모습을 떠올릴 수가 있습니다. 성경 전체를 살펴보아도 위의 대목들같이 의인이 받는 하나님의 사랑하심이 절절이 묘사된 곳이 없다고 하겠습니다. 지리한 암흑의 시간이 끝난 후 진리가 승리할 날이 이를 것 또한 예언 되었으니 아무리 원수마귀의 권세가 대단하여도 이긴자의 출현 앞에서는 초개(草芥)와 같이 부스러지고 말 것입니다.

 

“보라, 네게 노하던 자들이 수치와 욕을 당할 것이요 너와 다투는 자들이 아무것도 아닌 것같이 될 것이며 멸망할 것이다. 네가 찾아도 너와 싸우던 자들을 만나지 못할 것이요 너를 치는 자들은 아무것도 아닌 것같이 허무한 것같이 되리니 이는 나 여호와 너희 하나님이 네 오른손을 붙들고 네게 이르기를 두려워 말라 내가 너를 도우리라 할 것임이니라(41:11~14)”

 

▲ 이근숙 경전연구가. ©브레이크뉴스

수많은 선지자들이 사망 권세를 이기고 구원을 이루려고 산기(産期)가 임박하여 고통스럽게 부르짖는 여인같이 몸부림쳤으나 그들이 이룩한 것은 바람과 같아서 땅에 구원을 베풀지 못하였습니다. 그러나 오늘에 이르러 한국 땅 경기도 소사의 승리제단에서 구세주가 출현하여 빛난 주의 이슬로써 만민을 구원하니 이사야의 예언은 이때에 정녕 빛을 발하고 있다고 생각합니다.

 

무엇보다도 이사야는 성경의 예언을 푸는 방법을 제시하고 있습니다. 신탁(神託)의 전달자에 불과하다면 어찌 방법을 말할 수가 있겠습니까. 그가 바로 하나님이 아니겠습니까. 물론 이것은 필자의 지나친 상상력일 수도 있지만 이사야의 예언을 탐독하다 보면 그런 상상이 자연스레 여름날 호숫가의 물안개처럼 피어오르는 느낌을 금할 수가 없습니다. sususos119@naver.com

 

* 필자 이근숙(경전연구가)

 

*아래는 위 기사를 구글 번역기로 번역한 영문 기사의 [전문]이다. [Below is the [full text] of an English article translated from the above article with Google Translate.]

 

Gam-ro, the “dew of the Lord” prophesied by the prophet Isaiah

Finding Dooryeong by Gyeokam Yurok-38

-Lee Geun-sook, scripture researcher

 

There are 5 articles in Gyeongam Yurok that are similar (same?) to the Bible book of Isaiah. These are 賽35, 賽41, 賽sasam, 賽44 and 賽65. The word “bird” is the translation of Isaiah into Chinese characters. In the dictionary, it is called “goodhal bird” and it is called “a sacrifice to give thanks for the grace of God and Buddha”. It would be okay to call ‘god Buddha’ as God or Savior.

 

Isaiah the High Prophet is an outstanding prophet. Isaiah is a Hebrew word, and Isaiah's'ya' means Yahweh, or Jehovah. The meaning of Isaiah's name is'God is salvation.' If you read the book of Isaiah, you can feel strongly that Isaiah is not just a'prophet' but is'God Himself'. Since many prophets from the east and the west have received oracles and speak on behalf of God, it has the meaning of ‘delivering’, but Isaiah feels like speaking directly to future targets.

 

There are many passages in Isaiah's prophecies that are directly connected to the salvation ministry of the Savior.

 

“The Savior will appear in the land at the end of the eastern land, that is, at the corner of the Korean Peninsula (41:9).

He will present the Dew Holy Ghost as a token of the Savior (26:19)

All kinds of hardships and trials to be experienced in the process of salvation ministry (41:1)“

 

Throughout the first part, things that will happen in the last days until the last victory (41:11) are recorded so vividly.

 

Isaiah's prophecy is intended to reveal that the author is related to the second lord of the victory altar, Cho Hee-sung, who is convinced of the second Jeong-do-ryong and olive tree. I personally had acquaintances with Church Head Jo Hee-Sung, and took advantage of the reporter's history to play a role in his trial process, and also had several mystery experiences, but rather than that, I would like to explain from the standpoint of a scripture researcher.

 

The “corner land” in verse 41:9 is Gimpo (金浦). The birthplace of Gyoju Jo Hee-seong is '497 Jeongjeong-ri, Gimpo-gun, Gyeonggi-do. There is not only one corner land on the Korean peninsula, but first of all, when we look at the birthplace of Kyoju Jo Hee-seong, it is clear that Gimpo is a corner land where the Han River, Imjin River and the West Sea meet. There is also a phrase called'Seoho Sejinin-出將論'.

 

“As the Westerners, the gods and gods of the gods were combined to form a celestial spirit.

Shinseongje Seon Shinmyeong Gaksol Shinjang Integrated Cheongangje Seonpungunhwaro

When it comes to 惡化爲善, it is called 永無惡息神化世, and it is 衰病死葬退去.

Aggravated hypocrisy Yeongmuak-sik myth The eviction of the military commander

(Commentary) 西 means gold in the fifth row. The water lake (湖) has changed the water (浦), so it is the west lake (西湖) or Gimpo (金浦). When the person born there leads and unites my gods and heights as a true person, the gods from heaven make the wind and luck change, and evil changes and becomes good, and the world of gods without odor forever. Burial because of weakness, sickness, and death is the basis for the kingdom of freshness on earth with resignation.”

 

The Lord's dead will rise, and our bodies will rise. You who dwell in the dust, watch and sing. The dew of the Lord is the dew of light, and the earth will give up the dead (26:19).

 

Even if I search the whole Bible, I don't think there is anything as cheerful and glorious as the above verse. Sinners who live in the fine dust, who cannot escape the yoke of death, are able to escape from death and the power of Hades by the presence of the bright dew of the Master. Dew is the vital energy that erupts from the whole body of Kyoju Jo Hee-sung.

 

Dew is a token of the Savior, and not only the Bible, but also the scriptures commonly recorded. In the Bible, it was written as'dew' or'the holy spirit of dew','pill of blood and fire and smoke', and in the national scriptures, it was written as'甘露海印gamrohaein'. . (The Savior in the Bible, Maitreya Buddha in the Buddhist scriptures, and Jeong Do-ryeong in the national scriptures have different names, but they are actually one person.)

 

The prophet Isaiah prophesied as follows that the power of the enemy the devil will finally come to the fore when the conqueror who gives dew to solve sins (karma) is doing the work of salvation, gathering numerous false witnesses and causing lawsuits to interfere.

 

“Let your idols bring lawsuits, says the Lord... … Show you the sure evidence (41:21)

 

I will hold you up from the ends of the earth and call you from the corners of the earth, saying to you, ``You are my servant, and I have chosen you and have not hated you.'' (41:9), Fear not, I will be with you to bring your descendants from the east, and gather you from the west. (43:5), do not be afraid, for I am with you. Do not be surprised, for I am your God. I will make you strong, and I will help you, yea, I will uphold you with my righteous right hand (41:10)."

 

The above passages remind us of the scene where the whole world rises up and strikes the righteous in order to destroy the work of salvation, and we can recall the image of a loving God arguing for your people. Even if you look at the whole Bible, like the points above, there is no place where the verse of God's love received by the righteous is described. It has also been foretold that the day when the truth will triumph will come after the end of the gloomy dark hour. No matter how great the enemy devil's power, it will crumble like a supernatural in front of the appearance of the overcomer.

 

“Behold, those who are angry with you will be put to shame and reproach, and those who quarrel with you will become like nothing, and will perish. If you seek, you will not find those who fought with you, and those who strike you will become as vain as nothing, for I, the LORD your God, will hold up your right hand and say to you, do not be afraid, I will say I will help you (41:11-14). )”

 

Thousands of prophets struggled like a woman crying in pain due to the imminent life-giving in order to overcome the power of death and achieve salvation, but what they achieved was like the wind, so they could not provide salvation to the earth. However, I think that Isaiah's prophecy is truly shining at this time as the Savior appeared at the Victory Altar in Sosa, Gyeonggi Province, and saved all people with the dew of the Shining Lord.

 

Above all, Isaiah is offering a way to solve the prophecies of the Bible. How can you tell if you are just a messenger of the oracle? Isn't he just God? Of course, this may be my imagination, but as I read Isaiah's prophecy, I can't help but feel that imagination naturally rises like the mist of a lake on a summer day. sususos119@naver.com

 

* Author Geun-sook Lee (Student of the Scriptures) 

 

트위터 페이스북 카카오톡 카카오스토리 Share on Google+ band URL복사
URL 복사
x
  • 위에의 URL을 누르면 복사하실수 있습니다.

PC버전

Copyright ⓒ 브레이크뉴스. All rights reserved.